Onze vereniging

ZHC is op 7 december 1979 opgericht en bestaat meer dan 40 jaar. We zijn een gezellige club waarbij met plezier samen spelen voorop staat.

Hockey is een Olympische sport waarbij techniek, tactiek, samenspel, inzet en uithoudingsvermogen van belang zijn. Het is snel en het kost oefening om de bal onder controle te krijgen en te houden. Veel aandacht wordt dan ook besteed aan training waar op professionele manier aandacht besteed wordt aan het onder de knie krijgen van de vaardigheden die nodig zijn om op een veilige manier hockey te kunnen spelen. Bij ZHC hebben we een kunstgrasveld. Deze is in 2020 opnieuw aangelegd.

Vanaf 4 jaar kun je al lid worden van ZHC. We bieden voor de allerjongste leden Funkey aan. Een leuke manier om geleidelijk het hockeyspel te leren kennen. Als jongste jeugdlid raak je zo op een speelse manier vertrouwd met de eerste basistechnieken van het hockey. vervolgens kennen we de F-jes. Dan speel je al echte wedstrijdjes met 3-tallen. Na enige tijd van oefening kom je vervolgens in een 6-tal te spelen en ga je aan de competitie deelnemen. Het spel wordt dan gespeeld op ¼ veld. De volgende stap is die naar een 8-tal waarbij al de helft van het speelveld wordt gebruikt. Pas wanneer je in een 11-tal bent ingedeeld wordt het gehele veld gebruikt. Bij ZHC spelen Funkey's, 3-tallen, 6-tallen, 8-tallen, junioren, senioren en recreanten. Van alles wat dus. Je kunt ook zonder hockeyervaring bij ZHC terecht, zowel bij de junioren als de senioren.

Wij vinden het belangrijk dat ieder lid het naar zijn zin heeft als hij of zij op de club aanwezig is. Daarom worden naast hockey nog veel andere activiteiten georganiseerd zoals een jongste jeugdslot dag, onderlinge toernooien, af en toe een feestje, bezoeken aan tophockeytoernooi-en, een nieuwjaarsborrel enz.
Naast het spelen van wedstrijden vinden wij bij ZHC het sociale aspect ook erg belangrijk. Met de tegenstanders en je eigen team na de wedstrijd een beetje kletsen en iets drinken is net zo belangrijk als de wedstrijd zelf.

Wanneer je belangstelling hebt, kan je natuurlijk altijd op sportpark ‘De Wildert’ aan de Wildertsedijk in Zundert langs komen. Het trainingsschema en het wedstrijdprogramma vind je op deze website. En natuurlijk is onze secretaris bereid je nadere informatie te verschaffen. Wil je een keer meetrainen dat kan altijd. Bij ZHC kun je 3 keer gratis meetrainen, alvorens je lid wordt.